Google integratie instellen

Inlog gegevens ophalen

Om de google integratie in te stellen heb je eerst een google cloud project nodig. Dit doe je door op https://console.cloud.google.com/ een project te maken. Druk op de drie streepjes linksboven in. Dit klapt het navigatie menu uit. Kies hier voor APIs & Services -> Credentials. Klik op Create credentials -> oAuth client ID. Google instellingenKies hier voor web application. Bij Authorized redirect URIs vul in https://services.clearis.nl/oauth2/redirect. Als je op create drukt krijg je een pop-up met de Client ID en Client Secret. Deze kan je hier ook downloaden. Als je ze deze informatie kwijt bent moet je weer een nieuwe client secret maken dus sla dit bestand goed op. Google instellingen

Integratie instellen

Ga in cubus naar Beheer->Google en kies jou organisatie. Klik op het plusje om een koppeling toe te voegen. Google instellingenHier kies je welk type integratie je wilt instellen. Stel je wilt voor Agenda een ander google account gebruiken dan voor Drive dan maakt je twee verschillende koppelingen aan met het juiste type. Plak hier het client ID en client secret uit de vorige stap. Google instellingenDruk vervolgens op de Autoriseer Google-knop. Hiermee woord je doorgestuurd naar het authorisatie scherm van google. Kies hier het account dat je wilt koppelen. Nu krijg je een lijst met alle permissies die nodig zijn voor de integratie. Druk hier op toestaan. Google instellingen

Herhaal dit met hetzelfde secret en ID voor elke integatie die je wilt. Zorg ervoor dat de integratietypes die je wilt gebruiken ook aangevinkt zijn in het overzicht.