Google integratie instellen
Inlog gegevens ophalen
Om de google integratie in te stellen heb je eerst een google cloud project nodig. Dit doe je door op https://console.cloud.google.com/ een project te maken. Druk op de drie streepjes linksboven in. Dit klapt het navigatie menu uit. Kies hier voor APIs & Services
-> Credentials
. Klik op Create credentials
-> oAuth client ID
.
Kies hier voor web application. Bij Authorized redirect URIs vul in
https://services.clearis.nl/oauth2/redirect
. Als je op create drukt krijg je een pop-up met de Client ID en Client Secret. Deze kan je hier ook downloaden. Als je ze deze informatie kwijt bent moet je weer een nieuwe client secret maken dus sla dit bestand goed op.
Integratie instellen
Ga in cubus naar Beheer
->Google
en kies jou organisatie. Klik op het plusje om een koppeling toe te voegen.
Hier kies je welk type integratie je wilt instellen. Stel je wilt voor Agenda een ander google account gebruiken dan voor Drive dan maakt je twee verschillende koppelingen aan met het juiste type. Plak hier het client ID en client secret uit de vorige stap.
Druk vervolgens op de
Autoriseer Google
-knop. Hiermee woord je doorgestuurd naar het authorisatie scherm van google. Kies hier het account dat je wilt koppelen. Nu krijg je een lijst met alle permissies die nodig zijn voor de integratie. Druk hier op toestaan.
Herhaal dit met hetzelfde secret en ID voor elke integatie die je wilt. Zorg ervoor dat de integratietypes die je wilt gebruiken ook aangevinkt zijn in het overzicht.